Organizare stratificata

Please LogIn to Reply!

Post By: admin | 26-01-2012 06:35 Reply

 

Salutare,

Lucrez la un magazin online pentru piese auto care urmeaza a fi organizat pe nivele de cautare pe doua cai:
venind pe partea tipului de piesa:

TIP PIESA > SUBANSAMBLU > GRUPA PIESA > PRODUS

sau dupa compatibilitatea cu autoturismul:

MARCA > AN > MODEL > MOTORIZARE > (interogare tip piesa de mai sus)

Am posibilitatea sa fac asta ori sa creez categorii si subcategorii ..iar produsului sa ii aleg categoriile in care s-ar incadra.
sau am posibilitatea sa creez atribute .... marca… an.. model si sa filtrez
problema cu filtratul este ca ...la adaugarea unui produs, in administare devine o tocanita cu toate modelel de la toate marcile… si devine aproape imposibila administrarea ...

care ar fi solutia pentru organizarea mea?

 

Salut Stefan.
Recomandarea mea e sa folosesti a doua varianta.
Sa folosesti filtre pe toate atributele (marca, an, model,...).
Din punctul meu de vedere e chiar mai simplu de administrat asa chiar daca e ‘o tocanita’ de atribute de la toate tipurile de piese.
E mai curat si oricum nu cred ca o sa adaugi zilnic sute de produse (sau va fi asa smile ?).
Daca folosesti varianta cu mai multe ramuri de categorii, e mai usor sa te pierzi in structura de categorii decat sa te pierzi in ‘tocanita’ de atribute.
Un alt avantaj ar fi ca eviti ‘duplicate content’ care e destul de important pentru SEO.
Un alt avantaj al filtrelor dupa atribute e ca poti lasa utilizatorului optiunea sa filtreze dupa ce atribute vrea el, in ordinea in care vrea.

Daca alegi varianta cu categorii, utilizatorul va fi obligat intai sa caute marca apoi anul, si tot asa.
In varianta cu filtre poate alege intai motorizarea apoi anul...si tot asa.

Decizia iti apartine, dar daca as fi in locl tau eu as aborda problema cum am descris-o mai sus.

Bafta.
Marius.

 Signature 

It’s not a bug. It’s a feature.
http://marius-strajeru.blogspot.com/

 

Revin cu update smile multumesc de sugestie
... intre timp, pana sa primesc raspunsul, am apucat sa incropesc o arhitectura care, cred eu, poata fi si utilizata dar si administrata cu usurinta.
Am realizat o cascadare de categorii de 3 nivele.

MARCA > MODEL > MOTORIZARE

si am creat un set de atribute pentru piesa care o incadreaza dupa utilitate:
adica avem atributele:

MOTOR
valori exemplu: Agenti de lubrifiere / Filtre / Curele ... si pot adauga mai departe

SUSPENSIE
ELECTRICE
ACCESORII

Deci avem o simulare in felul urmator:

Dorim sa adaugam un produs: Ulei de motor MOTUL 5W30 1 Litru.
Il cataloghez cu atributul Motor: Agenti de lubrifiere

si il inscriu acum la categoriile:
marca: BMW - model: Seria 5 E39 - motorizari:520d, 525d, 530d,

astfel utilizatorul va face cascadarea pornind de la Marca / Model / Motorizare
apoi va aplica filtrul de piese..
.
Problema este ca ar trebui sa prevad intr-un fel magazinul inainte sa il dau spre administrare
cu majoritatea marcilor si modelelor ceea ce inseamna ca ar trebui sa creez categorii si subcategorii
Un exemplu al amploarei este ca Audi A5 fabricat din 2007 are in componenta 13 modele de motoare diferite
iar Audi A4 ajunge pana la 21 de versiune de motorizare. ...deci multe categorii.

M-am apucat manual sa creez arhitectura ca sa pot preda intr-un fel o baza de dezvoltare.
proiectul se paote vizita la gieuromag . ro

`Reply Or Comment!
Please LogIn to Reply!